גיזום עצים בגובה

כרסום גזעים

גיזום עצים בגובה

גיזום עצים בגובה היא פעולה שחייבים לעשות מעת לעת, גם כדי לתחזק את העץ בצורה נכונה, וגם כדי למנוע ממנו לייצר קונפליקטים בשטח כמו, צמיחה מופרזת עד למבנה או מרפסות, חסימה של דרכי גישה ומעבר. חסימה של צינורות ביוב, פירות רבים שיוצרים לכלוך, הסתרת השמש מצמחים ועצים אחרים בגינה או בחצר ועוד. כאשר מטפלים בבעיות הללו בגיזום תקופתי שוטף, מונעים החמרה של בעיות שעלולות לגרום לכריתת עצים. הגיזום פותר הרבה בעיות בין הסביבה לעץ, והוא גם חשוב להבראת העץ עצמו. טיפוח עץ וצמיחה נכונה שלו מחייבים גיזום נכון וזה נעשה בהתאמה מוחלטת לכל סוג עץ ובהתחשבות מרבית בו.


050-5574194

רוצים לשמוע עוד?

גיזום עצים בגובה, מתחייב מנתוני שטח וכמובן גובהם של עצים. לעתים אין מנוס מטיפוס לצורך גיזום א משימוש במנוף שעשוי להגיע לגובה של 40 מ'. מדובר על משימות שסיכון בצדן הן לגוזם והן לסביבה, ולכן מחייבות קבלת שירות רק מחברה של אנשי מקצוע מיומנים ובעלי ניסיון, ומיכון וציוד מודרני ותקין המתאים לגיזום בגובה, כן חייב הגוזם להיות בעל תעודה של "גוזם מומחה" מטעם משרד החקלאות.

חברת אלעד מבצעת גיזום עצים בגובה במיומנות ובטיחות, וגם מפנה את הגזם שנוצר. יש לציין כי אי פינויו עלול לגרום להטלת קנס על מזמין העבודה.

למה חייבים לעשות גיזום עצים בגובה?

גיזום עצים בגובה הוא כאמור חלק מהתחזוקה הכללית של העצים סביבנו, וכאשר יש בעיות, חלקן מטופלות ע"י גיזום עצים. עצים צעירים זוכים לגיזום כדי לעצב את שלד ומבנה העץ שיגדל להיות חזק ויציב. בגיזום מסירים ענפים יבשים ומתים, מדללים את הצמרת, יוצרים רווחים בין הענפים שהרוח תוכל לעבור, מניעת צמיחה בזוויות חדות, מה שעלול לגרום להתעבות והחלשה של העץ. גיזום ענפים ארוכים שחודרים למרפסות או קרובים למבנים. טיפול במזיקים, מחלות, פטריות ועוד. טיפול מונע במקרים של עצים חלשים- "אורטופדיה ירוקה" תמיכה ע"י כבלים, עמודי תמיכה, חוסר שיווי משקל בעץ. בנוסף גיזום עצים מבריא את העץ ומעודד את הצמיחה.

באיזה מקרים עושים גיזום בגובה בטיפוס או במנוף?

גיזום עצים בגובה יכול להיעשות עם מנוף, אם יש דרך להציב אותו במקום וגם בטיפוס על עץ. הרבה פעמים נדרש גיזום של עצים הנמצאים מעל בריכות, פרגולות, מבנה, קווי חשמל ועוד ולכן כניסה של מנוף עלולה לגרום להרס ונזק למקום והגוזם יעשה את העבודה בטיפוס על הגזע.

גם אם יש צורך בגיזום מינורי כמו של ענף או שניים, לא יהיה צורך בהזמנת מנוף והגוזם יבצע את העבודה בטיפוס. טיפוס על עץ אגב, אידיאלית כאשר רואים לבחון את מצבו של העץ, לבדוק אם הוא חולה, אם יש עליו מזיקים ועוד ולכן במקרה כזה עדיף טיפוס מאשר שימוש במנוף. גם טיפול של הסרת עלים יבשים, אוורור הצמרת ועוד מטלות ייעשה בטיפוס, אלא אם כן יש צורך במנוף.

טיפוס על גזע העץ לצורך גיזום בגובה נעשה ע"י דוקרנים או בלעדיהם, תלוי בסוג העץ. כן מאבטח את עצמו הגוזם באמצעות רתמות, חבלים וציוד עגינה וקשירה בטיחותי.

כאשר רוצים לבצע עבודות גיזום עצים בגובה עם מסור שרשרת, נדרשת מבעל המקצוע מיומנות ושליטה במסור והרבה ניסיון. שימוש בחבלים מצריך ידע בקשירת קשרים, מערכות הרמה, חישוב כוחות, ידע בבטיחות והערכה נכונה של חוזק הגזע. הכשרה כזו של ידע תיאורטי ותרגול מעשי, מחייבת כאמור תעודת גוזם מומחה.

רוצים לשמוע עוד?

פוסטים אחרונים